This glaze achieves it´s beauty by superposition of a white and red Shino glaze. Half of the white glaze is enriched with 10% red iron oxide.
The red Shino is applied first. When dried, the white Shino is thickly applied and then decorated while still wet. The red Shino from below shall be visible.
The details of the resulting surface are what makes this glaze so special. In my opinion this makes the glaze a perfect candidate for Chawan bowls, used in tea ceremonies.
Related posts:
Kuan Crackle Glasur
Eine fantastische Glasur, aber es ist nicht ganz einfach, durchgehend schöne Ergebnisse zu erzielen....
Eine fantastische Glasur, aber es ist nicht ganz einfach, durchgehend schöne Ergebnisse zu erzielen....
Gosu Slips and Nezumi Shino
Nezumi-Shino (mouse-gray Shino) is very famous and is achieved by overlaying a Shino glaze (e.g. Cur...
Nezumi-Shino (mouse-gray Shino) is very famous and is achieved by overlaying a Shino glaze (e.g. Cur...
Bailey´s Red, Candace Black und SG-12 Oilspot Glasur
Glasuren aus dem Gruppe mit viel Eisen (Temmoku, Ölfleck, Tea Dust), als Fortsetzung der Seladone. ...
Glasuren aus dem Gruppe mit viel Eisen (Temmoku, Ölfleck, Tea Dust), als Fortsetzung der Seladone. ...